Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Порушив – сплати штраф

04 квітня, 14:12
ФОТО РЕЙТЕР

У Департаменті автоінспекції МВС хочуть привчити водіїв до більшої дисципліни та стриманості на дорогах. Як розповів журналістам начальник департаменту Анатолій Сіренко, про умовний дозвіл перевищувати швидкість у межах 20 км/год українським водіям слід забути. Як відомо, поки що за таке перевищення не карали штрафами, порушники отримували лише усне попередження від інспекторів ДАІ. Хоча в правилах дорожнього руху така норма ніде не прописана. Це таке собі неписане правило між водіями та інспекторами, яке закріпилося на практиці. Анатолій Сіренко запевнив, що зі скасуванням цього хоч і негласного правила зволікати не будуть, оскільки у більшості країн світу такого взагалі немає. Громадські організації, які займаються питаннями безпеки дорожнього руху, таку ініціативу також підтримують.

Експерт Всеукраїнської громадської коаліції «За безпеку дорожнього руху» Віктор Козоріз розповідає, що у більшості країн світу допустиме перевищення швидкості становить усього 3-5 км/год. А далі працює шкала штрафів: за перевищення на 10 кілометрів — один штраф, на 50 — інший.

«Не треба вигадувати якісь експерименти, а брати кращу світову практику і адаптувати її до наших умов, — продовжує Віктор Козоріз. — Світ давно розробив методи управління та контролю швидкісними режимами на автомобільних дорогах, вивів формулу, яка показує, до чого веде перевищення швидкості та як треба контролювати й регулювати швидкісні режими у населених пунктах та поза ними. З одного боку, збільшення швидкості дозволяє економити час, а з другого — веде до збільшення аварійності, бо чим вища швидкість, тим у автомобіля менший гальмівний шлях, сильніша сила удару».

Експерт радить будь-які рішення, що стосуються швидкості, добре обмірковувати. Не так давно схожа ситуація була з ініціативою столичного ДАІ, але йшлося навпаки — про збільшення із дозволених 60 до 80 км/год по 20-ти київських вулицях (про це «День» писав у матеріалі «Дозволена небезпека» у №54 від 26 березня 2014 року). У столичній Державтоінспекції навіть провели опитування киян, чи підтримують вони такі наміри. Як з’ясувалось, чимало громадян проти таких нововведень. Тому перелік вулиць скоротився до 11-ти. Нині на кількох центральних вулицях інновація вже діє.

Особливо хвилювались із цього приводу велосипедисти, адже з потеплінням їх на дорогах Києва стало більше, а збільшення швидкості вони розглядали як потенційну небезпеку і для себе, і для пішоходів. До речі, в останній день громадського обговорення (21 березня) в Асоціації велосипедистів Києва повідомили, що автомобіль збив велосипедиста, який рухався пішохідним переходом. На жаль, чоловіка не вдалося врятувати. І на той момент дозволи про збільшення швидкості на 20 кілометрів ще не працювали.

Один із водіїв у приватній розмові з «Днем» зізнався, що більшість його співтоваришів зазвичай розраховують на плюс-мінус 20 кілометрів до дозволеної швидкості руху. «І похибку приладів ніхто не скасовував. А якщо водій збільшує швидкість для обгону чи іншого маневру і правила дорожнього руху дозволяють це зробити, то за це теж будуть штрафувати?», — цікавиться водій.

Експерти просять водіїв поставитися до цього з розумінням, адже у першу чергу йдеться про власну безпеку. «Інша справа — водії, які схильні до порушень правил дорожнього руху, — зауважує Віктор Козоріз. — Зараз на багатьох спідометрах стоїть шкала на 220-240 кілометрів, і це вже питання до виробника. Але швидкість — це велика загроза і для водіїв, і для пасажирів, і для пішоходів. Ви пам’ятаєте, скільки було минулого року аварій, коли автомобілі виїздили на зупинки громадського транспорту і від цього страждали люди? Тому до таких ініціатив, як швидкість, треба підходити зважено. Перш ніж запроваджувати якісь експерименти, треба порадитись із громадськістю, із науковцями, підготувати науково-технічне обґрунтування, прорахувати негативні та позитивні наслідки, і лише тоді ухвалювати рішення. Для світу ці питання, що вирішуються зараз у нас, не тема для дискусії. Чомусь при ухваленні таких рішень посилаються тільки на думку начальника, а не на наукові розробки чи рекомендації».

Експерт радить спочатку розмежувати пішохідну частину від автомобільної. І не лише смужками на дорозі чи відповідними знаками, бо не всі на них зважають, а зробити бар’єри між зустрічними смугами, тротуари чи автобусні зупинки обмежити від дороги стовпчиками тощо. До речі, ДАІ готові вислухати пропозиції усіх небайдужих із приводу поліпшення якості дорожнього руху, свої думки просять надсилати електронною поштою. Тож у водіїв є можливість сказати своє слово.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати