Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Небо спробують «відкрити» у травні

Поки експерти обговорювали перспективи участі України в міжнародній програмі, близько сотні працівників «АероСвіту» на вулиці вимагали, щоб їм виплатили зарплату та віддали документи
28 березня, 12:08
ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / «День»

Черговий раунд перемов з питання приєднання України до відкритого авіаційного простору Європейського союзу пройде у травні 2013 року. Про це в ексклюзивному коментарі «Дню» повідомив перший заступник глави Державіаслужби Олександр Гречко в ході круглого столу на тему «Комерційна авіація: міжнародний досвід і українські реалії». Україні, уточнив посадовець, для відкриття неба з ЄС необхідно адаптувати 137 європейських регуляцій, і Державіаслужба йде до цього поетапно. При цьому він поскаржився, що, мов, українські оператори авіаційного ринку не виявляють особливої зацікавленості до цього процесу, і впровадження нового законодавства йде з великими зусиллями. Також заважає рухатися в цьому напрямку і бюрократизм у вигляді бажання окремих міністерств написати, з якою швидкістю, на якій висоті повинен літати авіалайнер і якою має бути розмітка аеропорту.

Нагадаємо, що раніше президент авіакомпанії «Міжнародні авіалінії України» (МАУ) Юрій Мірошников зауважив, що приєднання України до Єдиного авіаційного простору ЄС без готовності українського ринку, підвищення рівня життя населення, зняття існуючих бар’єрів для населення не дасть очікуваного ефекту. Тому, на думку Мірошникова, намагатися застосувати «відкрите небо» через ті чи інші обставини передчасно — не готові елементи інфраструктури, елементи економіки, споживчого попиту, передумови для пересування людей. Він зауважив, що однією з основних проблем приєднання до Єдиного авіаційного простору є низький споживчий попит серед населення.

Поки головні відповідальні з державіації обговорювали, що ж заважає піднятися українським авіакомпаніям у відкрите небо, на вулиці по сусідству з готелем, де проходив захід, — на Софіївській площі — близько сотні працівників «АероСвіту» протестували з вимогою виплатити їм зарплату та віддати документи, щоб вони могли стати на біржу. Напевне зрозумівши, що достукатися не вдасться протестувальники в сигнальних жовтих жилетах із плакатами в руках завершили свою акцію імітацією «похоронів» авіакомпанії, яка на сьогодні є банкротом.

Тим часом в залі продовжувалася дискусія щодо майбутнього комерційної авіації. За словами Гречко, воно безхмарне. І не дивлячись на проблеми з авіакомпанією «АероСвіт» (припиненням її операційної діяльності), значного падіння пасажиропотоку в Україні не спостерігається. Нагадаємо, що пасажиропотік міжнародного аеропорту «Бориспіль»у січні 2013 року зменшився на 18% у порівнянні з січнем 2012 року — до 462 тисяч пасажирів, а в лютому — на 25%, до 349 тисяч пасажирів. Скорочення пасажиропотоку керівництво аеропорту пов’язує з банкротством найбільшого перевізника — компанії «АероСвіт».

«На тих маршрутах, де літав «АероСвіт», тепер літають інші авіакомпанії», — сказав Гречко. На уточнююче питання «Дня», чи бачить він передумови для появи на авіаційному ринку монополіста в особі однієї компанії, яка сконцентрувала практично всі попередні рейси «АероСвіту», чиновник сказав, що «ні, не бачить». Гречко зауважив, що на сьогодні немає проблем, щоб задовольнити заявки авіакомпаній на певні напрямки, проблема в іншому — відсутності в авіакомпаній реальних можливостей організовувати рейси з більшості заявлених напрямків. «Ми відкрили повністю небо з Росією, Іспанією, Грузією, ОАЕ. Але, чомусь не полетіли туди авіакомпанії. Сьогодні авіакомпанії, що мають два літаки, заявляються на 200 напрямків. І що з цього вийде», — резюмує він. Отже, компаніям потрібно збільшувати свій авіапарк, натякнув чиновник! За його словами, через декілька тижнів проведуть наступне засідання ліцензійної комісії з видачі призначень на певні напрями.

Задовольнити попит на авіатехніку готовий найбільший вітчизняний виробник літаків Держпідприємство «Антонов». Як розповів віце-президент, заступник генерального конструктора ДП «Антонов» Олександр Ківа, протягом трьох років підприємство хоче вийти на виробництво в Києві 24 літаків сімейства АН-148 і АН-158. «Цього року ставимо завдання виробити, мінімум, 12 літаків у Києві, хоча замовник підштовхує до того, щоб вийти на виробництво 15 літаків», — сказав він. Причому протягом двох років воно поставить державній авіаційній компанії «Україна» декілька літаків. «Є доручення прем’єр-міністра організувати поповнення парку авіакомпанії «Україна» літаками АН-148 протягом найближчих років. Фактично за два роки необхідно поставити чотири літаки звичайної комплектації і два в комплектації VIP», — повідомив Ківа. Проте, щоб задовольнити попит авіакомпаній, потрібно виробити значно більше. Але головна проблема у авіаперевізників: де взяти гроші для цього. На думку Ківи, було б непогано, якщо б держава пішла в цьому питанні назустріч. «Було б правильно, якщо б держава створювала певні преференції тим авіакомпаніям, які готові брати в свій авіапарк українські літаки», — говорить він. Зокрема, можна дати пільгу на ПДВ, пільги на обслуговування аеропорту, субсидування відсотків по кредитах і лізингових платежах.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати