Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

«Команді інформаційного суспільства» — 20 років!

Коледж преси і телебачення підбиває підсумки і працює над новим проектом — «Медіа-сіті Миколаїв»
16 вересня, 10:32
БАКАЛАВРИ ЦЬОГО ВНЗ — ЄДИНІ ВИПУСКНИКИ ЖУРНАЛІСТСЬКОЇ СПЕЦІАЛЬНОСТІ, ЯКІ ДАЮТЬ «КЛЯТВУ РЕПОРТЕРА» / ФОТО НАДАНО МИКОЛАЇВСЬКИМ КОЛЕДЖЕМ ПРЕСИ І ТЕЛЕБАЧЕННЯ

«Команда інформаційного суспільства» — так називають себе студенти і випускники Коледжу преси і телебачення, який майже 20 років працює у Миколаєві й успішно здійснює підготовку фахівців для незалежних демократичних медіа.

ІСТОРІЯ СТВОРЕННЯ

«Виникнення 20 років тому Коледжу преси і телебачення стало можливим, тому що, з одного боку, — було розуміння того, що в незалежній Україні повинна з’явитися своя наукова школа, яка відрізняється від радянської школи підготовки агітаторів і пропагандистів. З іншого боку — розуміння того, що кількість людей, які потрібні для інформаційної галузі, повинна збільшитися. А якісних підготовлених кадрів у цьому напрямі найближчими роками не вистачатиме. Ми готуємо бакалаврів інформаційної діяльності й уперше сказали, що це професія не творча, а технологічна. Це фахівці зі збору, обробки і поширення інформації. Саме це і стало нашою якісною відмінністю від інших хороших шкіл журналістики», — згадує один з ініціаторів створення і багаторічний директор Коледжу преси і телебачення Гліб Головченко.

ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ

За 20 років існування Коледж преси і телебачення на власному прикладі довів правдивість гіпотези щодо технологічності професії журналіста, адже в основу підготовки у Коледжі покладено унікальну педагогічну технологію — дидактичний інформаційний простір. Від часу створення Коледжу акцент був зроблений не лише на отриманні студентами теоретичних знань, але й обов’язково — на практичному їх відпрацюванні. Широкий спектр позааудиторних занять і власні медіа дали змогу організувати повний цикл практичної підготовки репортерів для всіх видів ЗМІ.

Директор Коледжу преси і телебачення зазначає: «На сьогодні Коледж має всі види засобів масової інформації — газету «Наш мікрорайон», завдяки якій студенти відпрацьовують увесь технологічний ланцюжок — від моменту тематичного планування до доставки газети читачам — жителям мікрорайону. За підтримки Посольства США в Україні 2002 року ми запустили проект «Інтернет для журналістів» і створили перший у Миколаєві сайт вищого навчального закладу — наші студенти отримали можливість попрацювати як репортери інтернет-видання. Саме цей проект привернув увагу Посла США в Україні Карлоса Паскуаля, який вибрав Коледж преси і телебачення як єдиний виш у Миколаєві для свого першого візиту до раніше закритого для іноземців міста. У нас є «Студентське радіо новин» і телеканал ТАК TV — Телевізійний Академічний Канал, який з 2006 року є єдиним ефірним телеканалом на території колишнього СРСР, що належить вищому навчальному закладу».

За сім років роботи телеканалу в його ефірі побувало близько 4 тис. гостей, серед яких політики і дипломати вищого дивізіону, депутати різних рівнів, діячі культури і мистецтва, олімпійські чемпіони і переможці спортивних чемпіонатів різних рівнів, фахівці у галузі освіти, медицини, громадські діячі, зірки шоу-бізнесу України, Росії та інших країн. Телеканал реалізував такі масштабні проекти, як цілодобові телемарафони у дні виборів, акції «Від вільної преси до відкритої політики» у період виборів Президента України (2010), місцевих виборів (2010), Парламентських виборів (2012). Завдяки цій акції телеглядачі могли порівнювати передвиборні програми кандидатів і партій, стежити за дискусіями кандидатів і робити свої висновки, засновані на інформації, яку не було оплачено. З 2009 року в ефірі телеканалу ТАК TV виходить єдине в Миколаївській області телевізійне ток-шоу «Телевізійний прес-клуб з Глібом Головченком».

«Завдяки співпраці з газетою «День» у грудні 2011 року на базі Коледжу преси і телебачення був створений корпункт «Дня», таким чином студенти Коледжу отримали унікальну можливість дебютувати в єдиному в Україні виданні, що входить у Синдикат якісної преси. Така можливість, безумовно, грає велику роль у підготовці професійного журналіста» — говорить Гліб Головченко.

СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

Коледж преси і телебачення — виш, який відчуває відповідальність перед суспільством, робить свій внесок у розвиток незалежної України, незалежних медіа і підтримує своїх молодших колег, які у школах створюють шкільні медіа. З 1997 року Коледж преси і телебачення є організатором Національного конкурсу шкільних газет, який 2013 року став Міжнародним конкурсом шкільних медіа. Вже впродовж багатьох років Конкурс також підтримують Національна спілка журналістів України і Національна академія педагогічних наук України. За 16 років Конкурс став візитною карткою Миколаєва, і сьогодні це місто можна з упевненістю називати «столицею юнкорівського руху». За ці роки участь у Конкурсі взяли понад 20 тисяч конкурсних робіт, серед яких друковані та стінні газети, інтернет-видання, теле-, фото- і радіорепортажі з 10 країн світу. Для Миколаєва й України це не лише популяризація міста і країни за кордоном, не просто налагодження дружніх взаємин між майбутніми лідерами нації, але і внесок у розвиток медіа-освіти в Україні, концепція якої була затверджена Національною академією педагогічних наук України 2010 року.

«КЛЯТВА РЕПОРТЕРА»

Студенти і випускники Коледжу преси і телебачення повністю відчувають свою відповідальність перед суспільством за кожне сказане слово у ЗМІ, за кожну свою професійну дію. Аби привернути увагу колег до етичного боку роботи журналістів, 2004 року студенти — випускники Коледжу преси і телебачення розробили «Клятву репортера», засновану на Міжнародному етичному кодексі журналістів і етичному кодексі журналістів України. Виголошуючи цю клятву, випускники Коледжу преси і телебачення стоять на позиції захисту інтересів глядачів, читачів, слухачів, на позиції розвитку демократичної України і незалежних медіа в нашій країні. Вже дев’ять років «Клятву репортера» складають тільки випускники Коледжу преси і телебачення. «Ми сподіваємося, що наступного, 2014 року, коли виповниться 10 років «Клятві репортера», до нас приєднаються й інші університети», — говорить Гліб Головченко.

ПРОЕКТ МАЙБУТНЬОГО

Сьогодні Коледж преси й телебачення працює над новим проектом — «Медіа-сіті Миколаїв». Директор Коледжу розповідає: «Це інформаційно-інфраструктурний проект розвитку Миколаєва і області через розвиток інформаційної галузі. Інфраструктурні впровадження потрібні для повернення Миколаєва у коло гравців економіки інформаційного суспільства. Ми часто декларували, що інформаційне суспільство — це суспільство знань! Уперше для реалізації об’єднуються на перший погляд різні організації — НСЖУ, Національна академія педагогічних наук України, громада Миколаєва. Настільки масивний проект — капіталомісткий, і для нас дуже важливо, аби були залучені якісні, прозорі зарубіжні інвестиції. Ті інвестори, які вірять в інформаційне суспільство. Це унікальний проект, який підвищить інвестиційну привабливість Миколаєва і Миколаївської області».

ДОВІДКА «Дня»

Коледж преси і телебачення засновано 15 вересня 1993 року. Займається підготовкою бакалаврів у галузі інформаційної діяльності. Кількість випускників за 20 років — 279. Реалізовано 13 міжнародних проектів за підтримки посольств США, Франції, Німеччини, Польщі тощо. Проведено понад тисячу заходів для преси. Коледж відвідали понад 8 тис. політиків, дипломатів, журналістів, міжнародних експертів, громадських діячів, зірок шоу-бізнесу тощо. На базі Коледжу преси і телебачення з 2003 року працює первинна організація НСЖУ. Сімох співробітників Коледжу нагороджено «Золотою медаллю журналістики».

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати