Жива «вивіска» на знак протесту
Працівники Національного художнього музею України вимагають від влади Києва повернути викрадений банерУчасники акції «Я – вивіска» 1 липня вишикувалися поруч із музеєм у накидках із літерами – так утворили напис «Яків Гніздовський», назву виставки, яка зараз проходить в НХМУ. На початку червня вивіску з оголошенням про цей проект демонтувало з огорожі музею комунальне підприємство «Київреклама». Це зробили на вимогу Департаменту містобудування та архітектури Київської міської державної адміністрації. Підстава – самовільне встановлення зовнішньої реклами. Вивіску забрали, фактично – вкрали, без присутності працівників НХМУ.
Музейники надсилали листи до КМДА і «Київреклами», щоб вирішити ситуацію. Відгукнулася лише «Київреклама». «У відповіді комунальники зазначили норми, які музей порушив, коли розмістив вивіску на паркані. Але, по суті, ці норми стосуються організацій, що ведуть підприємницьку діяльність, а не бюджетних культурних інституцій, як музей, – розповідає представник відділу зв’язків з громадськістю НХМУ Олена Гончарук. – Вивіску можуть повернути лише, якщо музей оплатить її демонтаж. Але чому ми маємо оплачувати роботи, які не замовляли? Ми не розміщуємо реклами, не ведемо підприємницьку діяльність, тож, вивіску мають повернути музею».
Банер на паркані музею для багатьох людей був головним джерелом інформації про проекти НХМУ. Музейники готові обговорити з чиновниками, які робити вивіски, щоб вони відповідали правилам благоустрою Києва. Але влада не спішить до діалогу. Олена Гончарук коментує: «Ми зустрічалися з представником Департаменту містобудування та архітектури КМДА, який підписав лист-вимогу щодо демонтажу вивіски. Але цей чиновник сказав, що він нічого не вирішує, справою з вивіскою має займатися вище керівництво. Музей виглядає беззахисним».
До акції «Я – вивіска» долучалися усі, хто підтримує заклад у конфлікті з міською владою. Художниця Олена Агамян каже: «Свого часу я працювала з рекламою і науковою агітацією. Мене дратує, на що перетворюється Київ, коли через рекламу не можна розгледіти будинки. Я дуже прискіплива до шрифтів, і жодного разу не мала зауважень до вивісок Національного художнього музею. Ця територія завжди була місцем доброго смаку».
Author
Марія ПрокопенкоРубрика
Суспільство