Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Про виклики для «нового» ТБ

Канали «Еспресо.ТV» та «112 Україна» відзначають річницю свого існування
28 листопада, 11:21

Майже відразу за річницею від початку Євромайдану свій перший день народження відзначають і нові телевізійні канали, що деякою мірою також були народжені революцією, — «Еспресо.ТV» та «112 Україна». Сьогодні, коли більшість центральних каналів вийшли на певну «норму» в подачі новин, часом забувається, що саме «Еспресо.ТV» та «112 Україна», які стартували скоріше як інтернет-платформи, а не канали в традиційному розумінні, фактично он-лайн транслювали всі події з центральної площі столиці. Можливо, інколи за рахунок недосконалої картинки — в ефіри виходили стрімери, що робили включення з телефонів та планшетів, але саме їхні відео без перебільшення стали документом доби. А «Еспресо.ТV» — і про це пам’ятають сотні тисяч людей, які виходили на Майдан, — безперервно наживо транслював революцію ще й на великому екрані головної площі країни. Звичайно, просто стрімів чи безперервних дискусій у студіях з експертами замало для мовників, які ставлять собі завдання вибитися в лідери. Тому в ефірах цих каналів паралельно з висвітленням актуальних подій на Майдані, потім у Криму та на сході активно урізноманітнювався контент. З’явилися нові програми, зокрема щоденники АТО, а головне — знайшовся свій постійний глядач. Не той, котрий нервово перемикав усі канали у пошуках інформації з Майдану і зупинявся на тих, що постійно в гущі подій; а той, хто сьогодні з тих чи інших причин обирає для себе саме «Еспресо.ТV» та «112 Україна». Як у професійному плані прожили перший рік ефіру та які плани будують перед собою на майбутнє? Слово — керівникам каналів.

Микола КНЯЖИЦЬКИЙ, народний депутат, творчий натхненник та ведучий каналу «Еспресо.ТV»:

— Ми засновувалися, думаючи, що доведеться працювати в умовах жорсткої опозиції. Тоді були умови обмеженої свободи слова, принаймні на телебаченні. Думали, що будемо працювати в Інтернеті, а також через супутник завдяки ліцензії, яку отримали в Латвії. Планували бути єдиними, хто максимально багато говоритиме правду українському суспільству, не оминаючи при цьому гострих речей. Але завдяки Революції Гідності, в якій «Еспресо.ТV» взяло активну участь, сталося так, що в країні почала існувати, нехай і в спотворених формах, свобода слова. У зв’язку з цим конкуренція значно поширилася. І це насправді нам допомогло. Ми зайшли в кабельні мережі майже всюди в Україні, дістали велике покриття, навіть придбали цифровий канал. Але це ускладнило роботу, бо сьогодні надзвичайно велика конкуренція в телепросторі. Наразі майже всі канали говорять правду. Тому просто правди — замало. Треба говорити про це не так, як інші, а в нових формах та смислах. Над цим, власне, ми сьогодні і працюємо для того, щоб уже з наступного року оновити розклад мовлення, плануємо робити більше ток-шоу. Словом, будемо ставати більшими, цікавішими та відрізнятимемося від наших конкурентів якістю контенту. Сьогодні інформаційних каналів на ринку вистачає — це і «5-й канал», і «112. Україна», і «24 канал», і News One... Тому працюємо над тим, щоб бути «іншими».

Сьогодні, в час річниці Майдану, звичайно, пригадується, як ми стартували. Відразу взялися транслювати революцію наживо. І це було надзвичайно важливо хоча б тому, що нас бачили мільйони людей в усьому світі — через Інтернет та супутник. Коли ми давали сигнал із Латвії, а не з України, тодішня влада не могла його обмежити. Словом, наш внесок насправді суттєвий, і команда каналу цим пишаємося. Але сьогодні треба ще більше і ще відповідальніше працювати. І чесно конкурувати на ринку. А з цим сьогодні проблеми. Олігархічна конкуренція олігархічних медіа виглядає ганебно. Особливо у питанні з’ясування стосунків між власниками. Очевидно, що частка правди в тому, що ми сьогодні бачимо на центральних каналах, у кожному замовленні є. Але все одно, коли ми знаємо, що цей сюжет — замовний, то й свідомі того, що правди там тільки частка. А хотілося б жити у таких умовах, коли на кожному каналі не тільки буде зовнішній плюралізм, різні власники, а й у середині мовників будуть дотримуватися стандартів журналістики. І власне самі журналісти виступатимуть проти того, що їх використовують для зведення якихось особистих рахунків.

Звичайно, ми з оптимізмом дивимось уперед, є бажання зробити з «Еспресо» центральний канал. Але проблема в тому, що в умовах, коли більшість медіа є олігархічними і ринку як такого не існує, — надзвичайно складно заробляти на рекламі. Тому наразі — треба виживати та зберігати незалежність. А це буде непросто. Як і непросто знайти інвестиції для чесного каналу. Не опускаємо рук і працюємо далі.

Андрій ПОДЩИПКОВ, директор медіа-групи «112 Україна»:

— Ми орієнтовані на телеглядача, який цікавиться якісною, об’єктивною та оперативною інформацією. Ми створюємо інформаційний продукт для всього населення України, для всіх регіонів та різних вікових груп. Глядачі «112 Україна» схвально реагують на можливість висловити свої думки у прямому ефірі. Адже сьогодні ми єдині у медійному просторі, хто надає телеглядачу таку можливість.

Завдяки поєднанню сучасних технологій та Інтернету нам вдається бути першими у поданні інформації безпосередньо з місця події. Більшість подій наші глядачі бачать у прямому ефірі, в момент, коли все відбувається.

За перший рік мовлення нам вдалося стати одним із лідерів серед інформаційних каналів країни. «112 Україна» веде успішну боротьбу за друге місце серед інформаційних мовників — і це вже у перший рік роботи. А це означає, що наша кропітка праця протягом року була помічена і належним чином оцінена телеглядачами. Гадаю, що такий показник каналу лише за перший рік — значний прогрес. Фактично з нуля нам вдалося побудувати телеканал, який мовить наживо 17 годин на добу, щодня у прямому ефірі каналу — новини щогодини, протягом ефірного дня гостями студії стають близько 30 спікерів.

На каналі присутні всі точки зору. На мою думку, саме у нас глядачі знайдуть найбільш збалансовану та об’єктивну картину дня.

Сьогодні «112 Україна» — є одним із ключових джерел ексклюзивної інформації та коментарів на ринку всіх ЗМІ країни.

У планах на майбутнє — боротися за перше місце серед інформаційних телеканалів України і, звісно, продовжувати надавати телеглядачу інформаційний контент найвищої якості. В наших планах тільки розвиток.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати