Секрети обителі
Увечері 28 вересня о 23.30 на телеканалі «1+1» дивіться програму «Аргумент-кіно» та фільм мексиканського режисера Гійєрмо дель Торо «Хребет диявола»«Хребет диявола» – фільм знаного і знаменитого мексиканського режисера, що нині працює в Голлівуді, сценариста, продюсера та водночас письменника Гійєрмо дель Торо. Стрічку створено у співдружності трьох кінематографій – мексиканської, аргентинської та іспанської. Сюжет, власне, хоча й фантастичний, але саме іспанський.
Отже, Іспанія, часи громадянської війни. Після загибелі батька, що боровся проти диктатора Франко, дванадцятилітній Карлос потрапляє до школи-притулку, де товаришує з привидом – також жертвою кривавої війни.
Сценарій «Хребта диявола», за основу сюжету якого було взято популярну серію коміксів іспанського художника Карлоса Хіменеса «Паракуельос», дель Торо написав ще під час свого навчання в коледжі. І досі називає його найулюбленішим зі своїх фільмів. І дуже особистим.
Взагалі ж, знімати кіно він розпочав у підлітковому віці. А згодом навчався майстерності створення гриму у знаменитого Діка Сміта – того самого, що отримував найвищі кінонагороди за авторство гриму для таких вікопомних стрічок, як «Амадей» Мілоша Формана та «Екзорцист» Вільяма Фридкіна.
Отож дель Торо десять років поспіль працював гримером, а на початку 1980-х створив свою компанію «Некропія» і водночас продюсував та був режисером мексиканських телепрограм. Також монтував і створював звукові ефекти для фільмів і мав практику нелегального каскадера.
Словом, перед тим, як у 28 років узятися за повнометражний дебют, він вивчив кінематографічний механізм досконало. А ще дель Торо 29 років тому став одним із засновників нині престижного мексиканського міжнародного кінофестивалю у місті Гвадалахара, звідки і сам родом.
Дель Торо є великим шанувальником мелодрами, особливо ж він одержимий мексиканським любовним кінематографом, що накладає відбиток на його творчість поза батьківщиною. Режисер згадує, як переглядав «Хребет диявола» з одним іспанським архітектором, який зауважив, що фільм є радше мексиканським, ніж іспанським – персонажі дуже схожі на латиноамериканців.
Отже, дель Торо розпочинав свою багатоманітну кінокар’єру в рідній Мексиці, продовжив в Іспанії, а згодом – після драматичного випадку з викраденням батька – із Мексики перебрався жити й працювати до Сполучених Штатів. Власне, у програмі в спеціальному сюжеті йтиметься про творчість цього майстра, про метафізику кінорежисера Гійєрмо дель Торо.
Ну а «Хребет диявола» є першим фільмом запланованої режисером кінотрилогії про франкістську Іспанію. Третю стрічку, із цифровою назвою «3993», досі не створено. А другу картину, «Лабіринт фавна», також незабаром демонструватимуть в «Аргументі-кіно».
І це буде логічно, адже, за визначенням самого режисера, «Хребет диявола» є рідним братом фільму «Лабіринт фавна», а «Лабіринт фавна» – рідною сестрою «Хребта диявола».
Author
Влaдимир ВойтенкоРубрика
Медіа