Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

27-річний киянин Вадим БIРЮКОВИЧ збирає команду для навколосвітньої подорожі на яхті «Батькiвщина-2»

01 березня, 10:27
ВАДИМ БІРЮКОВИЧ ВЛАСНОРУЧ «БУДУЄ» СВОЮ МРІЮ — ЯХТУ «БАТЬКІВЩИНА-2», ЯКА ВЖЕ ЦЬОГО РОКУ МАЄ СПУСТИТИСЯ НА ВОДУ

«День» знайшов Вадима Бірюковича в соціальній мережі Facebook. Хлопець написав, що збирається втілити в життя свою мрію — навколосвітню подорож на яхті, — й нині власноруч добудовує судно, збирає команду та шукає кошти на подорож. Формально ідея 27-річного киянина виражена у Всеукраїнській громадській організації On Board Ukraine, яку він з двома товаришами створив у грудні 2012     року. Її мета звучить амбітно — утвердження позитивного іміджу України у світі. Більш конкретно — On Board Ukraine- активно готується до кругосвітнього плавання на вітрильнику. Його метою передусім і буде ведення «народної» дипломатії, спрямованої на глобальний розвиток репутації нашої країни. «Ми хочемо показати, що ми, звичайні українці, справді можемо побудувати яхту своїми руками, — а не просто купити її, — і пройти з нею навколо світу. Ми хочемо показати іншим, що ми все можемо», — розповідає про місію проекту Вадим.

В успішності задуманого хлопець не сумнівається, адже міцним доказом того, що все можливо, є історія його діда Дмитра Бірюковича, який 2000 року здійснив подорож під девізом: «Хай світ пізнає Україну». Вадим, тоді ще 14-річний підліток, також був у складі екіпажу й провів два роки в мандрах. Експедиція на київській шхуні «Батьківщина» під керівництвом капітана Дмитра Бірюковича стартувала влітку 1999 року з країн Західної Європи, в червні 2000-го досягла берегів США й закінчилася в квітні 2004 року в австралійському Сіднеї.

Це була символічна мандрівка: яхта «Батьківщина» — ровесниця української незалежності. «Подорожуючи світом, команда весь час стикалася з тим, що про Україну ніхто нічого не знає. Запитують: це — Росія? Так виникла ідея розповідати про Україну — як це було в давні часи, коли завдяки кораблям народи дізнавалися один про одного. Вирішили робити презентаційні матеріали про Україну. Було створено БФ «Хай світ пізнає Україну». Його ціль — просувати знання про Україну шляхом народної дипломатії. Своєю подорожжю я хочу продовжити цю традицію»,— усміхається Вадим.

ВІД ВЕЛИКОЇ МРІЇ — ДО КОНКРЕТНОГО ПЛАНУ ДІЙ

Свій перший вихід у море на яхті Вадим здійснив у віці... одного року. Тоді він із батьками пройшов на яхті «Цементал», власноруч побудованій дідом, із Києва до Одеси. «Потім ми ходили по Дніпру в Чорне море — мені було тоді дев’ять років. У 12—13 років я ходив із дідусем в Ізраїль. Тоді це було просто подорож для мене, але вже 2000 року я був повноцінним членом команди, щоправда, наймолодшим, — і на вахти виходив, і посуд мив, і палубу мив, і вітрила піднімав. Тільки один раз, коли був серйозний шторм в Атлантиці, дідусь дозволив мені не виходити на вахту, — розповідає Вадим. — Я набрався достатньо досвіду. Я знаю, що до чого, — й хочу, й буду плавати!» — говорить Вадим.

Перед Новим роком хлопець покинув роботу, щоб повністю присвятити себе втіленню мрії. Вадим запустив свій проект на Crowdfunding, де кожен охочий може інвестувати гроші в цю подорож. Але першочергове завдання — добудувати крейсерську яхту «Батьківщина-2». Будує її Вадим, як і його дід, з армоцементу.

«Дідусь, кандидат будівельних наук, усе життя присвятив своєму хобі — яхтам і будівництву. Саме він побудував першу армоцементну яхту в Україні, а може, й у межах Радянського Союзу. Ця яхта досі в нормі — на ній ходить мій тато», — розповідає Вадим. За його словами, армоцемент —відносно недорогий і надійний матеріал. «Яхти з армоцементу складно запровадити в масове виробництво, але для самобуду — це дуже зручний і витривалий матеріал. На відміну від дерев’яних чи пластикових, такі човни можна будувати просто неба. Ці недобудовані човни можуть зимувати на відкритому повітрі, в снігу, кілька років поспіль. Є мінуси, звісно, але загалом це зручний і доступний матеріал. Він популярний у Великобританії, Новій Зеландії. Мені зараз дід передає науку, й, мені здається, успішно. Маю знання та бажання добудувати яхту», — розповідає Вадим.

За підрахунками Вадима, нині на завершення будівництва яхти та її підготовку до експедиції треба орієнтовно 60 тисяч доларів. Додатково потрібні кошти на саму подорож. «Нам зараз потрібно орієнтовно 100 — 120 тисяч доларів, щоб закінчити будівництво яхти й пройти експедицію», — розповідає Вадим. Те, що він збере таку суму, хлопець не сумнівається, адже переконується з кожним днем: якщо ти чогось прагнеш, то весь світ тобі в цьому допомагає. «Я вірю: якщо ти до чогось прагнеш, це обов’язково вийде. Головне — робити, й люди тобі допоможуть. Те, що «День» мене знайшов, — тільки ще один доказ цього».

Яхта розрахована на команду з 10 — 12  осіб. Звісно, перше місце в команді зарезервовано для дідуся Вадима — Дмитра Бірюковича. «Під час експедиції обов’язково будемо вести щоденник, бортовий журнал, на сайті буде окрема новинна стрічка, зніматимемо відео. Гадаю, людям буде цікаво. Плануємо взяти фотографа й оператора, щоб це все зафіксувати. Потім обов’язково буде пізнавальний проект та фотовиставка», — ділиться планами Вадим.

ПРО НАРОДНИЙ ЯХТ-КЛУБ

Варто також згадати єдиний у Києві «народний» яхт-клуб, заснований Костянтином Бірюковичем, двоюрідним дідом Вадима, який існує вже понад 45 років. «У нас немає фешенебельної яхти, яка коштує мільйон, хоча поряд — клуб із такими яхтами. Ідея нашого клубу в іншому. Київський крейсерський яхт-клуб розташований на «Осокорках» — і це, напевно, єдиний вихід до Дніпра для киян, що залишився тут», — розповідає Вадим.

Клуб вижив у найжорстокіші 90-і й зараз живе й розвивається. Як зазначає Дмитро Бірюкович, у порівнянні з комуністичним минулим «життя не стало менш жорстоким, але воно зараз логічніше. У кожного нині є шанс — потрібно тільки ним скористатися. Раніше жодних шансів не було». Не прогавити свій шанс вирішив і Вадим.

Фото Віталія ЮРАСОВА та із сімейного архіву родини БІРЮКОВИЧІВ


ДОВІДКА «Дня»

Київський крейсерський яхт-клуб (ККрЯ)

(За інформацією видання «Киевский крейсерский яхт-клуб. Дорога в пятое десятилетие»)

Заснований у жовтні 1967 року Костянтином БІРЮКОВИЧЕМ

Має 250 членів і кандидатів та понад 180 яхт

СПОРТИВНІ ДОСЯГНЕННЯ

♦ участь вітрильника «Гетьман Сагайдачний» у перегонах Whitbread Round the World Race;

♦ перехід на яхті «Гонта» від берегів західної Австралії до України;

♦ мандрівка подружжя Валерія та Наталії Петущак на яхті «Лелітка» навколо світу з 1994 до 1998 року;

♦ експедиція шхуни «Батьківщина» під керівництвом капітана Дмитра Бірюковича: стартувала влітку 1999 року з країн Західної Європи, в червні 2000 року досягла берегів США і фінішувала в квітні 2004 року в австралійському Сіднеї;

♦ кругосвітня експедиція української яхти «Купава», яка обігнула земну кулю за 888 днів, вперше за всю історію України в зимових умовах пройшла протокою Дрейка проти течії найбільш крайню точку південноамериканського континенту Мис Горн, острови Горн і принесла перший кадр фільмові Михайла Іллєнка «ТойХтоПройшовКрізьВогонь»;

♦ участь вихованця клубу Михайла Мороза у складі експедиції на судні «Скорпіус».

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати