Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

«Це має захистити від підробок...»

Петриківські візерунки матимуть логотип
29 січня, 11:15

У відомого петриківського розпису з’явився свій логотип — так звана цибулина з написом «Петриківка». Логотип зареєстрували і закріпили за громадою села, яка віднині буде ексклюзивним власником цього знака. Він прикрашатиме всі розписні предмети побуту, декору та аксесуари, які народилися в Петриківці. Створила логотип заслужений майстер народної творчості України Людмила Горгуля. Просувати й рекламувати Петриківку на міжнародному рівні готовий віце-прем’єр О.Вілкул. Створення бренду «Петриківка» — лише початок шляху до здобуття українським розписом статусу нематеріальної культурної спадщини людства. Вже цього року в ЮНЕСКО розглядатимуть номінаційне досьє Петриківки. У рамках міжнародного промо-туру, роботи тутешніх майстрів будуть представлені в Європейському парламенті (Брюссель), в посольствах України в країнах Євросоюзу, а також на масштабній виставці у штаб-квартирі ЮНЕСКО, запланованій на червень у Парижі.

На Дніпропетровщині стародавнього народного мистецтва навчають дітей не лише в самій Петриківці. У школах області проводяться уроки петриківського розпису, створено спеціальні факультативи у вишах, а також позашкільні петриківські гуртки в дитячих центрах. У Дніпропетровському театрально-художньому коледжі готують фахівців у цьому напрямі — торік було відкрито факультет, на якому навчаються студенти з різних регіонів України. Директор Дніпропетровського міського центру дітей та юнацтва Людмила Маєтна повідомила, що петриківка стає дедалі популярнішою. За її словами, заняття з художнього розпису мешканці Дніпропетровська відвідують цілими родинами.

Як передбачається, новий логотип міститиметься на будь-якій продукції. Взірці були представлені під час презентації: логотип «Петриківка» нанесено на наручний годинник, чайний сервіз, ручки, блокноти і запальнички. Окрім того, майстри розписали в такій манері автобус. У майбутньому логотип може з’явитися і на міських трамваях Дніпропетровська. За словами віце-прем’єра О.Вілкула, цілком можливим також є нанесення петриківських візерунків навіть на космічні апарати.

КОМЕНТАР

Іван ШУЛИК, головний художник Дніпропетровського молодіжного академічного театру:

— Я сам народився і виріс у Петриківці. Тому можу сказати, що петриківський розпис — це унікальне й неповторне явище. Він має отримати певний статус не лише в Україні, а й на міжнародному рівні. Звичайно, довкола Петриківки останнім часом багато галасу, не обходиться й без політики, а також самопіару. Але сам факт, що створено й зареєстровано логотип петриківського живопису, — позитивний. Тому що під петриківку працюють різні штукарі — розписують і продають шкатулки, тарілі, булави, які ніколи в Петриківці не бували і є грубою підробкою. Справжнім майстрам дивитися на все це боляче, адже стиль і елементи народного живопису вироблялися і зберігалися поколіннями. Поява логотипу, ймовірно, має захистити від підробок, закріпити авторське право. За часів президентства В.Ющенка я очолював обласне управління культури. Нам вдалося чимало зробити задля того, аби це мистецтво не загинуло й дістало продовження. На жаль, багато що із задуманого тоді здійснити не вдалося, і здебільшого через фінансові проблеми. Але якщо нинішня влада продовжить нашу справу, то я вважаю, що це буде чудово. Бренд Петриківки необхідно рекламувати й просувати — без цього в сучасному світі не можна. Нехай логотип петриківського живопису ставлять на посуді, ручках, запальничках, автобусах і трамваях. Я нічого поганого в цьому не бачу. Набагато гірше було спостерігати забуття і повільне вмирання давньої традиції. А якщо в космос піднімуться ракети з петриківськими візерунками, то я подвійно пишатимуся своєю малою батьківщиною. Гадаю, що мої земляки з Петриківки теж не заперечуватимуть.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати