Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Ефекту — «нуль», прогрес «передбачається»

«День» проінспектував «нові» умови реєстрації бізнесу
02 липня, 11:39
ПОКИ ДОКУМЕНТИ НА ПІДПРИЄМНИЦЬКУ ДІЯЛЬНІСТЬ МОЖНА ОТРИМАТИ В ЦЕНТРАХ НАДАННЯ АДМІНПОСЛУГ. АЛЕ СКОРО ЦЕ МОЖНА БУДЕ ЗРОБИТИ І У НОТАРІУСІВ

Відучора бізнес в Україні реєструється за новими правилами. З 1 липня в Україні функції з реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців буде передано Державній реєстраційній службі.

За словами голови Держреєстру Дмитра Ворони, це великий крок до запровадження єдиних стандартів реєстрації бізнесу. «Передача функцій із реєстрації бізнесу до Укрдержреєстру буде максимально зручною для всіх суб’єктів господарювання», — зазначив чиновник. За його словами, відтепер служба буде працювати над поліпшенням матеріально-технічної бази. «Все це впливає в першу чергу на якість і швидкість обслуговування, а також вводить нові зручні сервіси», — цитує чиновника прес-служба Держреєстру.

«День» вирішив протестувати цей «великий крок» і без попередження завітати до центру, де «народжуються» нові українські підприємці.

Наш вибір впав на «сусіда» нашої редакції — Центр реєстрації Святошинського району міста Києва.

Перше, що нас зустріло у фойє держустанови, — два автомати електронної черги, які, наголошуємо, мали б видавати корінці з номером у черзі для відвідувачів. Це, знову ж таки, мало б допомагати зекономити час і знімати «зайві» питання щодо вибору спеціаліста, а це у свою чергу зменшує імовірність корупції(читай «День» №33 від 22 лютого 2013). Та цього дня нам не вдалося проінспектувати переваги нової технології. На вимкнених екранах лежав вже звичний список на тридцять осіб, написаний від руки.

Попри це, люди у черзі не були невдоволеними. Майбутній підприємець Лариса пов’язує це з літнім сезоном. «Зараз усі у відпустках. Тому на реєстрацію приходять небагато. Черга рухається швидко», — відзначає вона. За її словами, про зміни у реєстрації нічого не чула, хоча зареєструватись як підприємець планувала вже давно і прискіпливо вивчала усі процедури та найменування папірців, які треба підготувати. «Все залишилося як є, жодних змін у кількості документів чи процедурі я не помітила. Так само, як і раніше, обіцяють оформити усе за три-чотири дні», — підкреслила Лариса.

Проходимо у саме приміщення, де сидять п’ять реєстраторів. У кожного на столі — циферблат із червоними цифрами, які б в ідеалі мали б вказувати на номер черги. За старими столами, що залишилися тут ще мабуть із 70-х років, працює кілька молодих людей — приймають документи. У самій службі обіцяють, що скоро реєстратори можуть почати працювати ще й у нових приміщеннях. Окрім того, виконувати функції працівників державної служби зможуть і нотаріуси.

Вже через п’ять хвилин нашої присутності до «Дня» підходить начальник відділу державних реєстраторів Святошинського району Вадим Кушнір і починає пояснювати, що «великих змін» ми тут не побачимо. «Для підприємців нічого не змінилося. Просто ми, як відділ реєстрації, відійшли від управління з районної адміністрації до управління юстиції. Тепер нас просто контролюють та платять зарплату інші», — пояснює чиновник. Говорить, що у найближчі місяці мають з’явитися нові послуги і повинен скоротитися час реєстрації, але поки що все по-старому.

Та найбільшим «проривом» має стати реєстрація через інтернет на сайті «Реєстраційний портал». Щоб ним скористатися, потрібно мати раніше зареєстрований електронний підпис, а також можливість перераховувати гроші он-лайн.

Щоб отримати потрібний документ не виходячи з дому, потрібно спочатку зареєструватись на сайті. В особистому кабінеті написати заяву та підписати її електронним підписом. Відправити її на задану електронну пошту та оплатити мито. І потім протягом двох днів для фізичної особи, чи трьох для юридичної, отримати потрібний документ у електронному чи паперовому вигляді.

Притому, у службі планують у майбутньому скоротити цей термін. У це мало вірить генеральний директор Спілки підприємців малих, середніх і приватизованих підприємств України В’ячеслав Биковець. «Хоча ми знаємо, що терміни, які існують донині, — вони не завжди виконуються. Та оскільки віднині все буде в одних руках, Держреєстр зможе краще контролювати виконання часових меж», — підкреслює «Дню» експерт.

«Приходить суб’єкт, якому треба вирішити питання. І все це вирішується однією людиною. Все це вноситься в єдиний державний реєстр. І немає зайвої біганини, немає «дурного» листування... Якщо раніше, щоб отримати дані з державного реєстру, жителю Закарпаття треба було проводити листування з Києвом, то тепер він усе може зробити за місцем проживання», — підсумовує Биковець.

•  Кожен дев’ятий українець — підприємець (зареєстровано 5 мільйонів 299 тисяч 419 фізичних осіб-підприємців).

•  Найбільш сприятливі для малого бізнесу міста Київ та Севастополь (кожен 11-й киянин та севастополець — ФОП*), а також Одеська та Харківська (кожен 12-й), Чернівецька та Львівська (кожен 13-й) області.

•  Натомість за абсолютними показниками лідирують Донецька (зареєстровано 488,181 тисячі ФОП), Дніпропетровська (374,026 тисячі), Харківська (360,246 тисячі) та Одеська (344,468 тисячі) області.

•  Найменш «підприємливі» — рівняни (лише кожен 22-й житель області зареєстрований як ФОП), закарпатці, черкащани та жителі Чернігівщини (кожен 21-й житель — ФОП).

•  У абсолютних показниках найменше зареєстровано фізичних осіб підприємців у Волинській (99 380 ФОП), Кіровоградській (93 127) та Тернопільській (105 693) областях.

•  За перший квартал 2013 року припинили свою діяльність 41 261 підприємець.

•  Найбільше ФОПів за перший квартал «зникло» у Львівській (знято з реєстрації 1834 фізичні особи-підприємці) та Вінницькій (1807) областях.

  * ФОП — фізична особа-підприємець.

** за даними Держкомстату станом на 1 квітня 2013 року.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати